Digital inlämning av årsredovisning

Det pågår en digitalisering av inlämningen av årsredovisning till Bolagsverket. Det är en tidsfråga innan det blir obligatorisk. Därför är det viktigt att snarast möjligt skapa fungerande rutiner för att få inlämningen av årsredovisningen så smidig som möjligt.

Srf konsulterna vill tillsammans med dig som är verksam, vara med och bidra i utvecklingen av den processen bland annat genom att samla in frågor och förmedla dem till rätt part. Dels för att ge dig svar, dels driver vi på utvecklingen hos både Bolagsverket och programvaruleverantörerna.

Här hittar du några vanliga frågor och svar om digital inlämning av årsredovisning. Du har också möjlighet att lyfta din egen fråga eller framföra någon synpunkt.

Ställ din fråga om digital inlämning av årsredovisning

Läs mer på Bolagsverkets webbplats om att lämna in årsredovisningen digitalt


 

FAQ – Vanliga frågor och svar om digital inlämning av årsredovisning  
FAQ – Vanliga frågor och svar om digital inlämning av årsredovisning: Varför måste jag ha en programvara?  
FAQ – Vanliga frågor och svar om digital inlämning av årsredovisning: Varför kan jag inte skicka in årsredovisningen som en pdf?  
FAQ – Vanliga frågor och svar om digital inlämning av årsredovisning: Vad händer om min kund inte skriver under fastställelseintyget efter det att jag laddat upp årsredovisningen i eget utrymme? Är det obegränsat med tid som den ligger i eget utrymme?  
FAQ – Vanliga frågor och svar om digital inlämning av årsredovisning: Kommer det att bli obligatoriskt att lämna in årsredovisningen digitalt?  
FAQ – Vanliga frågor och svar om digital inlämning av årsredovisning: Var kan jag få svar på fler frågor?  
 
25
nov
25 nov

Moms – periodisk sammanställning – e-tjänst

Företag som har sålt varor eller tjänster momsfritt till företag i andra EU-länder ska ha skickat in periodisk sammanställning för oktober 2024 till Skatteverket om e-tjänsten används.

Läs mer
Gå till kalendariet Lägg till i kalender