I vår yrkesroll befinner vi oss ständigt i en kommunikationsprocess där vi dagligen sänder ut olika former av budskap. Att slipa på sina färdigheter inom kommunikation kan göra stor skillnad för dina kundrelationer och öppna för affärsmöjligheter.
Att utvecklas i sin yrkesroll som redovisnings- och lönekonsult är en ständigt pågående process. Lagar och regelverk förnyas och förändras, likaså arbetsmetoder och system.
Att utvecklas som person, ledare, samtalspartner, rådgivare eller chef är minst lika viktigt – kompetens och medvetenhet inom detta område ökar möjligheterna att bli framgångsrik i sin yrkesroll.
Målet med kursen är att ge en ökad medvetenhet kring din egen och andras kommunikationsstilar och därmed bidra till fördjupade kundrelationer, effektivare möten och bättre affär.
Kursen behandlar ett antal moment som på ett övergripande sätt belyser hur vi fungerar i olika situationer och med olika människor. Vi tittar också närmare på hur vi kan göra våra kundmöten mer effektiva. Från kursen får du även med dig ett antal praktiska tips att ta till sig i rådgivningsrollen.
Kursen bygger även på ett antal reflektionsfrågor som hjälper kursdeltagaren att bli uppmärksam på sina egna beteendemönster och även få insyn i alternativa beteendemönster.
ca 2 timmar beroende på din egen studietakt. Ett bra tips är att dela upp genomförandet av kursen under några sammanhängande dagar. Hur och när? Det bestämmer du själv!
Du har kursen tillgänglig i sex månader från bokningsdagen. Du kan välja att genomföra kursen i flera steg – och när det passar dig, och självklart kan du repetera så mycket du vill under den här tiden. Väljer du att genomföra kursen i din mobil är det bra att veta att den är anpassad för skärmstorlek motsvarande iPhone 6 och större.
För att kursen ska generera aktualitetstimmar ska den vara slutförd inom tillgänglighetsperioden (sex månader).