I denna kurs får du som är rådgivare lära dig hur du skapar proaktiva kundmöten. Du får även lära dig hur du för in rådgivning i den löpande diskussionen med dina kunder.
Kursen ingår i utbildningen Srf Certifierad Affärsrådgivare
I den här kursen får du med dig nyttiga mallar och checklistor som hjälper till att styra dina kundmöten mot ökad kundnytta. Kursen bygger på videoavsnitt och lyfter frågor så att du får lära dig en metodik i hur du kan arbeta som rådgivare. När du jobbar som rådgivare är det viktigaste att du förstår vart företaget vill, vad målet är på några års sikt och hur du kan hjälpa företaget och ägaren att nå dessa mål.
Det är en utgångspunkt att du som rådgivare förstår olika ekonomiska termer och uttryck, så att du kan förklara för kunden hur verksamheten kan styras och konsekvenser av olika beslut. Att kunna arbeta effektivt och bidra till utveckling av kundföretagen är en central och viktig målsättning i affärsrådgivning.
En viktig del av kursen är även att presentera en metodik för att vara proaktiv i kundmötet så att diskussionerna om företagets utveckling, möjligheter och risker blir en naturlig del av diskussionen.
När du har gått kursen har du:
Kursen är lämplig som fortsättning för dig som gått kurserna Affärsrådgivning 1 och Affärsrådgivning 2 men passar även som fristående kurs för dig som arbetar med eget kundansvar.
Kursen tar ca 3 timmar att genomföra beroende på din egen studietakt. Hur och när? Det bestämmer du själv!
Du har kursen tillgänglig i sex månader från bokningsdagen. Du kan välja att genomföra kursen i flera steg – när det passar dig, och självklart kan du repetera så mycket du vill under den här tiden. Väljer du att genomföra kursen i din mobil är det bra att veta att den är anpassad för skärmstorlek motsvarande iPhone 6 och större.
För att kursen ska generera aktualitetstimmar ska den vara slutförd inom tillgänglighetsperioden (sex månader).
• Affärsrådgivning 4 – Företagsanalys och värdering i praktiken