Utveckla dina kundrelationer! Dessa dagar riktar sig till dig som arbetar med kunduppdrag inom lön och/eller ekonomi. Under Rådgivardagarna kommer du lära dig strategier och få verktyg för att maximera kundnöjdhet genom att förstå kundens behov. Vi fokuserar på effektiv hantering av nya kunder, lösa utmaningar med kundens bästa i åtanke, samt säkerställa kvalitet och arbetsglädje både för dig och dina kunder.
Under två dagar träffar du spännande föreläsare och får möjlighet att utbyta erfarenheter med övriga deltagare.
Vi belyser hela kundresan från införsäljning, planering och onboarding till leverans, utveckling och avveckling/avslut. Den röda tråden är kundvård och våra branschstandarder Rex och SALK. För att skapa meningsfulla och givande diskussioner har du även möjlighet att i förväg inkomma mailledes med frågeställningar och utmaningar som berör kundrelationer.
Ett viktigt inslag i Rådgivardagarna är erfarenhetsutbytet mellan deltagarna. Under kursen finns det tid avsatt för deltagare att dela med sig av sina erfarenheter och lärdomar. Det är en värdefull möjlighet att lära av andra och få nya insikter.
Kursen riktar sig till dig som arbetar rådgivande, inom lön och ekonomi, med några års erfarenhet av eget kundansvar, som vill förbättra din arbetsmetodik vid rådgivningen till kundföretagen.
Efter avslutad kurs har du:
Rådgivardagarna är uppdelade i olika pass där vi avhandlar ämnen såsom:
Framgångsfaktorer vid nya kunder, Vad vi ska tänka på när vi tar in en ny kund:
Effektiva processer
I det här passet får du tips på hur du kan effektivisera byråns befintliga processer. Var de manuella momenten finns, tidstjuvarna och hur du säljer in förändrade processer till kunder och kollegor.
Effektiv Onboarding och teamets betydelse
En lyckad start med kunden är ofta början till en god och lång kundrelation. Onboardingen av nya kunder kan därför vara det viktigaste för att lyckas långsiktigt. Vi vet att SALK och REX är vår vägledning till hurvi gör. Det är viktigt att ni som företag lägger tid och engagemang i att förstå teamets betydelse kring både kunderna och medarbetarna.
Implementering av nya kunder och effektivitet
En praktisk guide för att ge kunden en minnesvärd start på
samarbetet och identifiera effektiva förbättringar som tillför mervärde.
Inledningsvis är kunderna som mest mottagliga, och det är då viktigt att
fokusera på kundservice och att skapa trygghet. Genom att sedan underlätta
kundens vardag genom effektiviserad administration, bygger du en långvarig och
stark relation.
Så hanterar du problem i uppdragen med utgångspunkt från Rex/SALK
Olika case inom både Redovisning och Lön. Vanliga problem i uppdragen – Vilka frågor som kommer upp i frågeservice. Hur en missnöjd kund ska hanteras.
Avsluta kund
Vad vi ska tänka på när vi avslutar en kund och vem som ansvarar för vad.
Ge rätt service och samtidigt vinna fler kunder
Vi ska göra en djupdykning ner i hur exceptionell service genomförs och vilka ingredienser som behövs för att förvandla era kunder till passionerade ambassadörer för ert företag. Ambassadörer som inte bara återkommer gång på gång, utan också sprider ordet och drar in nya, lönsamma och roliga kunder.
Hur länge får personuppgifter sparas i verksamheten?
Vad innebörden av GDPR:s grundläggande princip om “lagringsminimering”
Hur vi arbetar med kvalitetssäkring och arbetsglädje för kundens bästa?
Rådgivardagarna leds av en rad fantastiska föreläsare som är experter inom sina respektive områden. Föreläsarna har lång erfarenhet av att arbeta som rådgivare, och delar gärna med sig av sina kunskaper och erfarenheter.
Digital kursdokumentation, kaffe och lunch.
Kursen kommer att hållas på Skoghems & Wijk, Lidingö. Logi i
enkelrum bokas per automatik till alla deltagare
Vänligen meddela kursansvarig Linda Jansson via mail till om du har andra önskemål.
Pris: 2 270 kr exkl. moms (logi och två-rättersmiddag), betalas vid utcheckningen.